Participation of the Greek Department in activities organised by Boards outside the School. - Contact with other schools

The Greek Department has always been in contact with the ministry of Education, in our effort to keep updated on new books, syllabi and teaching techniques. This is accomplished by the participation of the members of the Dept in inset courses delivered by the Ministry officials and in seminars and fora both Pancyprian and international. Where our needs are not met by what is offered by the Ministry, we organise inset courses of our own.
An International Seminar on the teaching of the Ancient Greek Language and Civilization is held in Cyprus every two years. So far the Greek Dept has been invited six times and Classical Greek students made some research, which they did.
Since 1999 our students have been urged to do some research and write a composition on topics given by the programme run by the ministry of Education of Greece, known as Βουλή των Εφήβων. So far we have had prize-winners who participated in the proceedings of the Βουλή των Εφήβων in Greece. (The programme and its objectives are explained elsewhere in the Handbook).
The Greek Dept also has contacts with Boards and Schools in the UK.
We have joined the Examining Board of the Northern Universities AQA and OCR, which offer our students GCE exams on the classical subjects, Classical Civilization and Classical Greek.

Η ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ

Το τμήμα Ελληνικών της Αγγλικής Σχολής τα τελευταία χρόνια (συγκεκριμένα από το 1999) συμμετέχει ενεργά στον ετήσιο θεσμό - πια - του Ελληνικού Κοινοβουλίου, τη «Βουλή των Εφήβων». Το πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν νέες και νέοι από την Ελλάδα, αλλά και την  Κύπρο και κάθε γωνιά του Ελληνισμού, αποτελεί πεδίο ανάπτυξης γόνιμου προβληματισμού καθώς και πρωτότυπο βήμα έκφρασης της νεολαίας.
Την κατάθεση υποψηφιότητας των μαθητών από το Σχολείο, όπως και τη σχετική ενημέρωση ως προς τους όρους συμμετοχής, αναλαμβάνει κάθε χρονιά συντονιστής καθηγητής από το Τμήμα, ο οποίος διαμοιράζει το σχετικό υλικό και ενεργεί μεσολαβητικά για τη γνωστοποίηση του θεσμού στους ενδιαφερόμενους μαθητές.
Κατά κανόνα η σύνοδος, που λαμβάνει χώρα στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, απευθύνεται στους μαθητές της 5ης Τάξης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μέχρι τώρα συμμετοχή της Αγγλικής Σχολής στο πρόγραμμα κρίνεται ιδιαίτερα επιτυχημένη, τόσο ως προς την επίδειξη ενδιαφέροντος από τους υποψηφίους, όσο και ως προς την επιτυχία και μετάβαση μαθητών της Αγγλικής Σχολής στην Ελλάδα.
Στην ακαδημαϊκή χρονιά 1999-2000 βραβεύτηκε η Γεωργία Πάρπα για την έκθεσή της  «Ναρκωτικά» και έλαβε μέρος στην Ε΄ Σύνοδο της Βουλής των Εφήβων τον Ιούλιο του 2000. Το 2001 βραβεύτηκε ο Χαρίλαος Βελάρης για την έκθεσή του «Η συγκαταβατική πολιτική στο Κυπριακό και οι αρνητικές της επιπτώσεις». Ο Χαρίλαος Βελάρης παρακολούθησε τις εργασίες της Συνόδου της Βουλής των Εφήβων το Σεπτέμβριο του 2001. Το 2003 ο Ιωσήφ Φραντζιάς βραβεύτηκε για την έκθεσή του «Με άξονα τις πανανθρώπινες σχέσεις και καταλύτη την Ευρωπαϊκή Ένωση, μια προσέγγιση για τη λύση του Κυπριακού προβλήματος». Ο Ιωσήφ Φραντζιάς έλαβε μέρος στην Η΄ Σύνοδο της Βουλής των Εφήβων το Σεπτέμβριο του 2003. Στο διαγωνισμό του 2004-2005 βραβεύτηκε η Αμάντα Ιακωβίδου για την έκθεσή της «Η διάσωση της πολιτιστικής κληρονομιάς της Κύπρου». Η Αμάντα Ιακωβίδου παρακολούθησε τις εργασίες της Ι΄ Συνόδου της Βουλής των Εφήβων που διεξήχθη στις 2-5 Σεπτεμβρίου του 2005.
Το 2006 δεν κατέστη δυνατό να συμμετάσχει η Αγγλική Σχολή στο διαγωνισμό λόγω του ότι αυτός έπρεπε να διεξαχθεί σε περίοδο που οι μαθητές είχαν εξετάσεις (MOCK Exams).
Το 2006-2007 επιλέγηκε ο Χρίστος Καρπής, για να παρακολουθήσει τις εργασίες της ΙΒ' Συνόδου με την έκθεσή του που είχε ως θέμα τα ναρκωτικά. Συγκεκριμένα πραγματεύθηκε «το διαχωρισμό των ναρκωτικών ουσιών σε μαλακές και σκληρές, την αποποινικοποίηση των μαλακών και τις συνέπειες για την κυπριακή κοινωνία».
Η Χριστίνα Νεοφύτου επιλέγηκε ως αναπληρωματική έφηβος βουλευτής την ίδια χρονιά.

Το 2008 η Μαριέττα Κάκκουρα επιλέγηκε για την έκθεσή της που αναφερόταν στο θέμα της νευρικής ανορεξίας.
Το 2009 ο Παναγιώτης Βότσης επιλέγηκε ως έφηβος βουλευτής για την έκθεσή του σχετικά με τη βία που ασκεί η αστυνομία και πού φτάνουν τα όριά της και παρακολούθησε τις εργασίες της Συνόδου. Η Μιμή Κυπριανού επιλέγηκε ως επιλαχούσα έφηβος βουλευτής για την έκθεσή της με θέμα τον αθλητισμό στη ζωή των νέων.
Το Ελληνικό Τμήμα της Αγγλικής Σχολής προετοιμάζει τους μαθητές που επιθυμούν να λάβουν μέρος στο πρόγραμμα με τη διανομή έντυπου υλικού και με ειδικές συνεδρίες, όπου τους επεξηγούνται οι λεπτομέρειες και συναντούν το βραβευθέντα της προηγούμενης χρονιάς.
Πιο κάτω παρατίθεται κείμενο  με πληροφορίες που αφορούν στο διαγωνισμό.

www.vouliefivon.gr
Η «Βουλή των Εφήβων» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Βουλής των Ελλήνων, το οποίο οργανώνεται σε ετήσια βάση με τη συνεργασία του Ελληνικού Κοινοβουλίου και των Υπουργείων Παιδείας Ελλάδας και Κύπρου. Στο πρόγραμμα καλούνται να συμμετάσχουν οι μαθητές της Β΄ τάξης των Γενικών Λυκείων, οι μαθητές της αντίστοιχης τάξης των Ελληνικών Λυκείων της Αλλοδαπής και οι μαθητές της Β΄ τάξης των Λυκείων και των Τεχνικών Σχολών της Κύπρου.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Αυτά διοργανώνονται κάθε διετία από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου υπό την αιγίδα του Συμβουλίου της Ευρώπης με διαφορετικό κάθε φορά θέμα και συχνά σε διαφορετική πόλη της Κύπρου. Στα Σεμινάρια συμμετέχουν διακεκριμένοι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι από την Κύπρο, την Ελλάδα και το εξωτερικό, καθηγητές της Μέσης Εκπαίδευσης, καθώς και μαθητές από διάφορα σχολεία της Κύπρου.

Στα τελευταία έξι Σεμινάρια έλαβαν μέρος και μαθητές της Αγγλικής Σχολής που διδάσκονται την Αρχαία Ελληνική γλώσσα σε επίπεδο GCE (AS and A2 Level).

Συγκεκριμένα στο ΣΤ΄ Σεμινάριο, που είχε τον ειδικό τίτλο « Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΩΣ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ» και έλαβε χώρα στη Λευκωσία το Μάιο του 1999, μαθητές της 6ης Τάξης της Αγγλικής Σχολής παρουσίασαν εργασία με θέμα « Ο ρητορικός αγών ανάμεσα στον Ιάσονα και τη Μήδεια ( Β΄ Επεισόδιο της τραγωδίας Μήδεια) ». Στο Ζ΄ Σεμινάριο του 2001 με θέμα την ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ οι μαθητές της 6ης Τάξης των Αρχαίων Ελληνικών εξέτασαν τη λειτουργία των τριήρων και την αντίσταση των Πλαταιέων στην πολιορκία της πόλης τους εντάσσοντάς τα υπό το γενικότερο τίτλο «Η τεχνολογία του Πελοποννησιακού Πολέμου».
Το 2003 το θέμα του Σεμιναρίου αφορούσε στους Ολυμπιακούς Αγώνες που «ως διαχρονικός θεσμός προάγουν την ειρηνική συνύπαρξη των λαών σε δημοκρατικές κοινωνίες ». Μαθητές της 6ης και 7ης Τάξης των Αρχαίων Ελληνικών επέλεξαν το θέμα « Ολυμπιακοί, οι αγώνες για τον κότινο » προβάλλοντας τις ηθικές αξίες των αγώνων και το ολυμπιακό πνεύμα.

Το Σεμινάριο του 2005 ασχολήθηκε με « τη συμμετοχή στα δρώμενα του άστεως ως πράξη δημοκρατικής συνειδητοποίησης » και οι μαθητές της 7ης Τάξης των Αρχαίων Ελληνικών παρουσίασαν τη διαχρονικότητα των πολιτικών μηνυμάτων του Δημοσθένη μέσα από τους Ολυνθιακούς και τους Φιλιππικούς του λόγους.
Σε όλες τις περιπτώσεις οι μαθητές της Αγγλικής Σχολής παρουσιάζουν εργασίες υψηλού επιπέδου και εντυπωσιάζουν με την επιμέλεια και το ζήλο τους για τα Αρχαία Ελληνικά.
Το 2007 μαθητές της 6ης και 7ης τάξης έλαβαν μέρος στο 10ο σεμινάριο που ασχολήθηκε με <<Το αρχαίο ελληνικό δράμα, ως παιδευτικό εργαλείο για την οικοδόμηση μιας πιο ανθρώπινης σύγχρονης Ευρώπης>>. Οι μαθητές της Αγγλικής σχολής εξέτασαν το θέμα <<Κλυταιμνήστρα-Ηλέκτρα: Πρωταγωνίστριες σε ένα κύκλο πάθους. Κίνητρο τους η γυναικεία αξιοπρέπεια και η προάσπιση των ηθικών νόμων.>> αφού μελέτησαν όλες τις σχετικές ταγωδίες του Σοφοκλή και του Ευριπίδη.

11ο Σεμινάριο για τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού
"Δημιουργικότητα και καινοτομία στον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό" - Απρίλιος 2009
Μελετώντας την αρχαία Ελληνική γλώσσα δεν μπορεί κανείς παρά να θαυμάσει το μεγαλείο και την ανάπτυξη του Αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού. Η δημιουργικότητα και καινοτομία των αρχαίων Ελλήνων υπήρξαν η βάση αυτής της ανάπτυξης. Με τους όρους δημιουργικότητα και καινοτομία δεν αναφερόμαστε μόνο στην επιστημονική πρόοδο και στις θαυμαστές εφευρέσεις, αλλά και στις ριζοσπαστικές για την εποχή ιδέες, οι οποίες αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της σημερινής κοινωνίας. Ιδέες όπως η δημοκρατία και η ελεύθερη σκέψη είναι ίσως τα πιο λαμπρά παραδείγματα όσον αφορά τη θεωρητική εξέλιξη.
Με αφορμή τα πιο πάνω, ως τμήμα της Έκτης τάξης που μελετά τα Αρχαία Ελληνικά, αποφασίσαμε να λάβουμε μέρος στο 11ο Σεμινάριο για τη διδασκαλία της Αρχαίας  Ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού, παρουσιάζοντας το πολίτευμα της δημοκρατίας όπως το αντιλαμβάνεται και αναλύει στο λόγο του κατά του Ερατοσθένη, ενός από τους Τριάκοντα τυράννους, ο αττικός ρήτορας Λυσίας.


Στα πλαίσια του σεμιναρίου παρακολουθήσαμε εισηγήσεις με ευρύ φάσμα από καθηγητές και ερευνητές. Ιδιαίτερη εντύπωση έκανε η μελέτη που αφορούσε την αρχιτεκτονική της ύστερης εποχής του χαλκού στο Αιγαίο. Μας εξέπληξαν στοιχεία όπως η εφεύρεση των παραθύρων από τους Μινωίτες και το γεγονός ότι, απ’ ό,τι αποδεικνύεται, στο ακρωτήρι της Σαντορίνης κατάφεραν να έχουν αποχωρητήριο και στο δεύτερο όροφο, κάτι που δεν υπήρχε ούτε την εποχή του Μεσαίωνα!
Άλλη ενδιαφέρουσα εισήγηση ήταν η παρουσίαση της τεχνολογίας της κιθάρας του Απόλλωνα, που κατασκευάστηκε στην εποχή μας από κέλυφος χελώνας σύμφωνα με τις πληροφορίες που μας παρέχουν τα αρχαία κείμενα.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜOΣ ΔΙΗΓΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ – ΠΟΛΥΒΙΟΥ
O Κυπριακός Σύνδεσμος Παιδικού Νεανικού Βιβλίου, σε συνεργασία με την οικογένεια της εκπαιδευτικού της Αγγλικής Σχολής Φωτεινής Ιωαννίδου – Πολυβίου, που χάθηκε πρόωρα, προκήρυξε Διαγωνισμό Διηγήματος για τους μαθητές των Γυμνασίων της Κύπρου.
 Το θέμα του Διαγωνισμού είναι ο δάσκαλος και η σχέση του με τα παιδιά και προβάλλει το ρόλο και την προσφορά του μέσα στο σύγχρονο κόσμο. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι οι μαθητές που φοιτούν σε Γυμνάσια της δημόσιας ή ιδιωτικής εκπαίδευσης της Κύπρου. Κάθε μαθητής μπορεί να υποβάλει ένα ή περισσότερα διηγήματα, τα οποία πρέπει να είναι καθαρογραμμένα και ευανάγνωστα, και, αν είναι δυνατό, δακτυλογραφημένα.
Κατόπιν ελέγχου των διηγημάτων απονέμεται ένα βραβείο(300 ευρώ) και έπαινοι. Σε όλα τα παιδιά που λαμβάνουν μέρος στο Διαγωνισμό απονέμεται τιμητικό δίπλωμα.
Η Κριτική Επιτροπή, την οποία ορίζει ο Σύνδεσμος δικαιούται:
α) Να απονείμει βραβείο σε ένα ή δύο διηγήματα, όχι όμως περισσότερα.
β) Να απονείμει επαίνους.
γ) Να μην απονείμει οποιοδήποτε βραβείο ή έπαινο, αν τα έργα που θα υποβληθούν δεν πληρούν τους όρους του Διαγωνισμού.
Το Ελληνικό Τμήμα της Αγγλικής Σχολής συμμετέχει στο Διαγωνισμό από την ακαδημαϊκή χρονιά 2006-7. Ο μαθητής μας Γιώργος Περατίτης έλαβε τότε το βραβείο, από κοινού με δύο μαθητές από δημόσια Σχολεία.
Την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά 2007-8 ο ίδιος μαθητής πάλι βραβεύτηκε.
Το 2008-9 τέσσερις μαθητές της Αγγλικής Σχολής διακρίθηκαν. Η Γεωργιρένα Νεοφύτου μοιράστηκε το βραβείο, με μια μαθήτρια Γυμνασίου της Λεμεσού, για το διήγημά της «Η απώλεια».
Η Μαριλένα Ιωάννου, με το διήγημά της «Βασίλης», η Αντωνία Φράγκου, με το διήγημα «Ένα χιλιομπαλωμένο βιβλίο», και ο Αλέξανδρος Χρονίδης, με το διήγημα «Πώς η κυρία Ήρα τα έβαλε με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή», πήραν έπαινο.
.
Follow on Social Media